Symulatory lokomotyw Stanisław Głowacz F.H.U. JMS

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

26
08.2016

Symulator lokomotywy elektrycznej Dragon oraz lokomotywy spalinowej 6Dg, zlokalizowany w siedzibie firmy w Krakowie.

Ośrodek od 2015 roku wpisany do rejestru ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów i kandydatów na maszynistów prowadzonego przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego pod nr PL/17/2015.

Od grudnia 2015 r. roku posiada 2 symulatory pojazdów kolejowych wyprodukowanych dla nas przez firmę Lander Simulation & Training Solutions:

  • symulator lokomotywy elektrycznej zbudowany w oparciu o lokomotywę „Dragon”
  • symulator lokomotywy spalinowej zbudowany w oparciu o lokomotywę „6Dg” pierwszy (nadal jedyny) w Polsce

Symulatory spełniają wymagania zawarte w Ustawie o transporcie kolejowym oraz wymagania rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 23 października 2014 r. w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów oraz kandydatów na maszynistów.

Ośrodek umożliwia szkolenie dwóch maszynistów jednocześnie na symulatorze lokomotywy 6Dg lub po wymianie pulpitów sterowniczych (kilka minut) na symulatorze lokomotywy Dragon lub na jednym symulatorze 6Dg, a na drugim Dragon.

Oprócz standardowych ćwiczeń obejmujących wirtualne oględziny lokomotyw z zewnątrz, przedziałów lokomotyw i samej jazdy lokomotywą ze zmianą ilości ciągniętych wagonów (próżne / ładowne) w zmiennych warunkach atmosferycznych oraz w różnych porach doby jest możliwość symulowania usterek na lokomotywach kilkadziesiąt dla każdego typu lokomotywy oraz różnych kilkunastu nietypowych zdarzeń na infrastrukturze. W ramach ćwiczeń symulatory dają możliwość symulowania przeszkody na torze nie powodującej wykolejenia, samochód na przejeździe kolejowym i inne aż do sytuacji, w której maszynista powinien użyć przycisku „RADIO STOP” ponieważ po tym samym torze w przeciwnym kierunku zbliża się inny pociąg.

Trasa, na której realizowane są scenariusze ćwiczeń obejmuje łącznie 60 km odzwierciedlonych linii kolejowych:

  • Kraków Płaszów – Skawina – Leńcze;
  • Leńcze – Skawina – Kraków Płaszów (linia dwutorowa, jednotorowa, blokada samoczynna i półsamoczynna).

Ośrodek zatrudnia bardzo doświadczonych i bardzo dobrze przygotowanych merytorycznie instruktorów, którzy ze stanowiska instruktora przy pomocy symulatora są w stanie wykonać m.in. zadania:

  • zaznajomienie użytkowników z urządzeniami kontrolnymi w kabinie, oraz urządzeniami znajdującymi się w innych miejscach (przekaźniki, wyłączniki, przełączniki), wewnątrz i na zewnątrz kabiny.
  • Szkolenie użytkowników w zakresie awarii i sytuacji wyjątkowych w symulowanych pojazdach. W ten sposób, od pierwszego momentu są oni przygotowywani do obsługi pociągów nie tylko w zwykłych warunkach jazdy, ale również w sytuacjach awaryjnych.

Przebieg wszystkich ćwiczeń jest nagrywany zarówno przy pomocy systemu informatycznego jak również kamery rejestrującej zachowanie maszynisty w kabinie symulatora. Każde ćwiczenie można odtwarzać dowolną ilość razy w celu omówienia go z uczestnikami szkolenia na stanowisku obserwatora, co daje dodatkową możliwość omówienia ewentualnych błędów popełnionych przez osobę szkoloną.

Z przeprowadzonych szkoleń pracodawca otrzymuje raport emitowany przez system z informacją o przebiegu ćwiczenia. 

MS Kursy Kolejowe logo

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Kabina symulatora

    Kabina symulatora

  • Powiększ zdjęcie Pulpit instruktora

    Pulpit instruktora

  • Powiększ zdjęcie Widok z kabiny maszynisty

    Widok z kabiny maszynisty