Symulator pojazdu kolejowego DRAGON 2

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

21
07.2020

W Katowicach oficjalnie zainaugurowano uruchomienie symulatora pojazdu kolejowego DRAGON 2.

W inauguracji uczestniczyło ponad 70 osób z firm branży kolejowej, przedstawicieli Uczelni Wyższych oraz szkół średnich, a także media z całego kraju. W wydarzeniu wziął udział również Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, dr inż. Ignacy Góra, który osobiście naciął wstęgę inaugurującą otwarcie symulatora pojazdu kolejowego Dragon 2.

Symulator pojazdu kolejowego DRAGON 2 korzysta z zaawansowanego technicznie, w pełni autorskiego oprogramowania symulacyjnego SimRail, które zapewnia realizm fizyki prowadzenia pojazdów, wysoką jakość grafiki oraz odwzorowania linii kolejowych. Symulator zawiera pełnowymiarową kabinę lokomotywy wzorowaną na pojeździe DRAGON 2 z napędem elektryczno-spalinowym. Monitory LCD wyświetlają obraz symulacji o rozdzielczości 4K i rozmiarze odpowiadającym wielkości okien frontowych i bocznych symulowanego pojazdu.

Symulator pojazdu kolejowego Dragon 2 dostępny jest 24h/7 dni w tygodniu w Centrum Kompetencyjnym Doskonalenia Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego OTTIMA plus Sp. z o.o.

Baza tras: sceneria Katowice / KWK Staszic – Sędziszów oraz Katowice – CMK – Warszawa Centr. wykonana z wykorzystaniem realnych danych geodezyjnych wraz z odwzorowaniem infrastruktury i otoczenia,

W symulatorze swoich sił spróbują m.in. kandydaci na przyszłych maszynistów oraz aktywni maszyniści, którzy powinni odbyć szkolenia, będące wynikiem zaleceń Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.

Obecne wymagania prawne mówią, że każdy maszynista w ciągu roku powinien przejść co najmniej trzygodzinne szkolenie na symulatorze lokomotywy

W Centrum Kompetencyjnym Doskonalenia Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego OTTIMA plus Sp. z o.o. symulator będzie również udostępniony dla pasjonatów kolei.

Symulator został dostarczony przez firmę SimKol sp. z o.o. która jest polskim producentem symulatorów oraz oprogramowania szkoleniowego dla branży kolejowej.

Nasz zespół tworzy w tej chwili ponad 20 osób, są to specjaliści od blisko 10 lat związani z transportem szynowym oraz zawodowi programiści, elektronicy i graficy komputerowi. Wiele osób zatrudnionych w naszej firmie ma styczność z koleją w codziennych obowiązkach, co sprawia, że podczas realizacji zleceń pamiętamy o najdrobniejszych szczegółach. Zdobyte doświadczenie gwarantuje, że nasze produkty cechuje najwyższa jakość oraz maksymalny poziom realizmu. - Piotr Szot Prezes Zarządu

 Symulator przekazany dla Ottima Plus w Katowicach spełnia wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 23 października 2014 r. w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów oraz kandydatów na maszynistów (Dz. U., poz. 1566).

SimRail to zaawansowane technologicznie, w pełni autorske oprogramowanie symulacyjne, które zapewnia niespotykany dotąd realizm fizyki prowadzenia pojazdów, wysoką jakość grafiki oraz odwzorowania linii kolejowych. Dzięki stworzonym przez nas algorytmom, wykorzystującym automatycznie m.in. dane geodezyjne, w niespotykany dotąd na rynku, szybki sposób jesteśmy w stanie zwirtualizować wybraną linię kolejową. Oprogramowanie oprócz bardzo szczegółowego odwozorowania charakterystyk trakcyjnych pojazdów, pozwala na sterowanie ze stanowiska instruktorskiego przebiegiem symulacji, generowanie zdarzeń w czasie rzeczywistym oraz rejestrację i raportowanie przebiegu szkolenia. Jest to rozwiązanie dla przewoźników oraz innych podmiotów, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz oczekują najwyższej jakości szkolenia. W procesie tworzenia brali udział czynni pracownicy kolei w tym sami maszyniści - chcieliśmy żeby symulator był jak najbardziej rzeczywisty, dlatego współpracowaliśmy z pracownikami. - Piotr Szot Prezes Zarządu

 Dzięki takim rozwiązaniom, znacząco podniesie się jakość i komfort szkoleń maszynistów.

Obecnie w Polsce mamy 17 tys. maszynistów posiadających licencję oraz świadectwo maszynisty.  Średni wiek maszynisty to 47 lat, przez najbliższe 5 lat prawie 4,5 tys. maszynistów osiągnie wiek emerytalny, co potwierdza jednoznacznie potrzeby zasilenia tej grupy zawodowej nowymi, młodymi maszynistami. Za dwa lata potrzeba będzie aż 18 tys. maszynistów. Jak stwierdza Urząd Transportu Kolejowego - to szansa dla poszukujących ciekawej pracy. Praca maszynisty to odpowiedzialna praca, wymagająca ścisłego nadzoru. Bezpieczeństwo jest fundamentem ruchu kolejowego - Marek Jabłoński, Prezes Ottima Plus

Pliki do pobrania

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Logo OTTIMA plus Sp. z o.o.

    Logo OTTIMA plus Sp. z o.o.

  • Powiększ zdjęcie Logo SimKol

    Logo SimKol

  • Powiększ zdjęcie Inauguracja pracy symulatora Dragon2

    Inauguracja pracy symulatora Dragon2

  • Powiększ zdjęcie Widok z kabiny symulatora Dragon 2

    Widok z kabiny symulatora Dragon 2

  • Powiększ zdjęcie Widok z kabiny symulatora Dragon 2.

    Widok z kabiny symulatora Dragon 2.