Symulator lokomotywy PKP Intercity S.A.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

26
08.2016

Symulator uruchomiony w 2015 r. zlokalizowany jest na zapleczu technologicznym PKP Intercity na warszawskiej Olszynce Grochowskiej. Symulator imituje dwa rodzaje lokomotyw – EP09 oraz EU44.

Wnętrze symulatora wiernie odwzorowuje wnętrze prawdziwej kabiny. Takie same fotele, wskaźniki, przyciski. W miejscu szyb czołowych wbudowano dwa duże ekrany, na których wyświetlana jest trasa przejazdu. Maszyniści nie mają ograniczeń przy wyborze połączeń, wszystkie trasy są dokładnym odwzorowaniem autentycznych tras. W scenariuszach jazdy można ująć zdarzenia realnie występujące na trasach np. złe warunki pogodowe, uszkodzenie hamulca, czy przeszkody w postaci powalonego drzewa. 

Symulator lokomotywy EU44

Opis i wyposażenie

W skład symulatora wchodzą: 

  1. Stanowisko szkoleniowe;
  2. Stanowisko instruktora;
  3. Oprogramowanie symulacyjne.
  •  Zastosowanie mechanizmu symulacji ruchu o sześciu stopniach swobody;
  • Symulacja jazdy pojazdami trakcyjnymi serii: EU44;
  • Szeroki zakres szkoleń;.
  • Pełna realność treningu;
  • Symulacja ponad 24 awarii układów pojazdu trakcyjnego lub składu pociągu;
  • Symulacja nieprawidłowości w składzie prowadzonego pociągu;
  • Szczegółowy zakres symulowanych dźwięków;
  • Scenariusze ćwiczeń symulacyjnych uwzględniający zróżnicowany poziom przygotowania osób odbywających szkolenia;
  • Odwzorowanie trasy kolejowej na odcinku ok. 330 km;
  • Dokładny sposób odwzorowania elementów infrastruktury;
  • Baza danych osób szkolonych oraz instruktorów;
  • Nadzór z jednego stanowiska instruktora kilku stanowisk szkoleniowych;
  • Budowa moduł Możliwość dalszej rozbudowy symulatora.

Przeznaczenie i zastosowanie

  • Funkcja dydaktyczna;
  • Funkcja kwalifikacyjna;
  • Funkcja naukowo-badawcza.

Symulator odpowiada wymaganiom stawianym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 23.10.2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 1566) w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów oraz kandydatów na maszynistów.

Producent

Autocomp Management Sp. z o.o.

 Symulator lokomotywy EP09

Opis i wyposażenie

W skład symulatora wchodzą: 

  1. Stanowisko szkoleniowe;
  2. Stanowisko instruktora;
  3. Oprogramowanie symulacyjne.
  •  Zastosowanie mechanizmu symulacji ruchu o sześciu stopniach swobody;
  • Symulacja jazdy pojazdami trakcyjnymi serii: EP09;
  • Szeroki zakres szkoleń;
  • Pełna realność treningu;
  • Symulacja ponad 24 awarii układów pojazdu trakcyjnego lub składu pociągu;
  • Symulacja nieprawidłowości w składzie prowadzonego pociągu;
  • Szczegółowy zakres symulowanych dźwięków;
  • Scenariusze ćwiczeń symulacyjnych uwzględniający zróżnicowany poziom przygotowania osób odbywających szkolenia;
  • Odwzorowanie trasy kolejowej na odcinku ok. 330 km;
  • Dokładny sposób odwzorowania elementów infrastruktury;
  • Baza danych osób szkolonych oraz instruktorów;
  • Nadzór z jednego stanowiska instruktora kilku stanowisk szkoleniowych;
  • Budowa modułowa;
  • Możliwość dalszej rozbudowy symulatora.

Przeznaczenie i zastosowanie

  • Funkcja dydaktyczna;
  • Funkcja kwalifikacyjna;
  • Funkcja naukowo-badawcza.

Symulator odpowiada wymaganiom stawianym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 23.10.2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 1566) w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów oraz kandydatów na maszynistów.

Producent

Autocomp Management Sp. z o.o.

 

 

Film z przejazdu symulatorem IC

PKP IC logo

Pliki do pobrania

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Widok z kabiny maszynisty

    Widok z kabiny maszynisty

  • Powiększ zdjęcie Kabina Maszynisty

    Kabina Maszynisty

  • Powiększ zdjęcie Kabina symulatora

    Kabina symulatora

  • Powiększ zdjęcie Stanowisko instruktora

    Stanowisko instruktora