Symulator lokomotywy PKP Intercity S.A.
26
08.2016
Symulator uruchomiony w 2015 r. zlokalizowany jest na zapleczu technologicznym PKP Intercity na warszawskiej Olszynce Grochowskiej. Symulator imituje dwa rodzaje lokomotyw – EP09 oraz EU44.
Wnętrze symulatora wiernie odwzorowuje wnętrze prawdziwej kabiny. Takie same fotele, wskaźniki, przyciski. W miejscu szyb czołowych wbudowano dwa duże ekrany, na których wyświetlana jest trasa przejazdu. Maszyniści nie mają ograniczeń przy wyborze połączeń, wszystkie trasy są dokładnym odwzorowaniem autentycznych tras. W scenariuszach jazdy można ująć zdarzenia realnie występujące na trasach np. złe warunki pogodowe, uszkodzenie hamulca, czy przeszkody w postaci powalonego drzewa.
Symulator lokomotywy EU44
Opis i wyposażenie
W skład symulatora wchodzą:
- Stanowisko szkoleniowe;
- Stanowisko instruktora;
- Oprogramowanie symulacyjne.
- Zastosowanie mechanizmu symulacji ruchu o sześciu stopniach swobody;
- Symulacja jazdy pojazdami trakcyjnymi serii: EU44;
- Szeroki zakres szkoleń;.
- Pełna realność treningu;
- Symulacja ponad 24 awarii układów pojazdu trakcyjnego lub składu pociągu;
- Symulacja nieprawidłowości w składzie prowadzonego pociągu;
- Szczegółowy zakres symulowanych dźwięków;
- Scenariusze ćwiczeń symulacyjnych uwzględniający zróżnicowany poziom przygotowania osób odbywających szkolenia;
- Odwzorowanie trasy kolejowej na odcinku ok. 330 km;
- Dokładny sposób odwzorowania elementów infrastruktury;
- Baza danych osób szkolonych oraz instruktorów;
- Nadzór z jednego stanowiska instruktora kilku stanowisk szkoleniowych;
- Budowa moduł Możliwość dalszej rozbudowy symulatora.
Przeznaczenie i zastosowanie
- Funkcja dydaktyczna;
- Funkcja kwalifikacyjna;
- Funkcja naukowo-badawcza.
Symulator odpowiada wymaganiom stawianym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 23.10.2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 1566) w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów oraz kandydatów na maszynistów.
Producent
Autocomp Management Sp. z o.o.
Symulator lokomotywy EP09
Opis i wyposażenie
W skład symulatora wchodzą:
- Stanowisko szkoleniowe;
- Stanowisko instruktora;
- Oprogramowanie symulacyjne.
- Zastosowanie mechanizmu symulacji ruchu o sześciu stopniach swobody;
- Symulacja jazdy pojazdami trakcyjnymi serii: EP09;
- Szeroki zakres szkoleń;
- Pełna realność treningu;
- Symulacja ponad 24 awarii układów pojazdu trakcyjnego lub składu pociągu;
- Symulacja nieprawidłowości w składzie prowadzonego pociągu;
- Szczegółowy zakres symulowanych dźwięków;
- Scenariusze ćwiczeń symulacyjnych uwzględniający zróżnicowany poziom przygotowania osób odbywających szkolenia;
- Odwzorowanie trasy kolejowej na odcinku ok. 330 km;
- Dokładny sposób odwzorowania elementów infrastruktury;
- Baza danych osób szkolonych oraz instruktorów;
- Nadzór z jednego stanowiska instruktora kilku stanowisk szkoleniowych;
- Budowa modułowa;
- Możliwość dalszej rozbudowy symulatora.
Przeznaczenie i zastosowanie
- Funkcja dydaktyczna;
- Funkcja kwalifikacyjna;
- Funkcja naukowo-badawcza.
Symulator odpowiada wymaganiom stawianym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 23.10.2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 1566) w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów oraz kandydatów na maszynistów.
Producent
Autocomp Management Sp. z o.o.
Pliki do pobrania
Symulator lokomotywy EU44 (792.81 KB)
Symulator lokomotywy EP09 (792.96 KB)