Koźmiński stawia na wirtualną rzeczywistość

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

22
04.2017

Akademia Leona Koźmińskiego stworzyła grę edukacyjną dla przyszłych prawników. Dzięki specjalnym goglom studenci będą w niej przeprowadzać oględziny miejsca przestępstwa. To pierwszy taki projekt na studiach prawniczych w Polsce.  

W Akademii Leona Koźmińskiego została wdrożona nowa interaktywna metoda nauczania prawa. Po nałożeniu gogli VR pozwala ona studentom przenieść się w miejsce, w którym zostało popełnione przestępstwo. Zadaniem studenta biorącego udział w grze edukacyjnej jest wcielenie się w rolę śledczego i zabezpieczenie śladów na miejscu zbrodni odpowiednimi metodami i we właściwej kolejności przy pomocy przedmiotów znajdujących się w walizce oględzinowej.

Autorem scenariusza gry edukacyjnej jest prof. dr hab. Monika Całkiewicz, prorektor ds. studiów prawniczych ALK.

Profesor Całkiewicz podkreśla, że prawo jest przede wszystkim nauką praktyczną, a wprowadzenie przyszłego prawnika w wirtualną rzeczywistość daje możliwość sprawdzenia wiedzy studenta i wykorzystania jego intuicji w realnym działaniu. 

 Za realizację projektu odpowiedzialna była firma Trusense.

 

 

Dr hab. nauk prawnych Monika-Calkiewicz Monika Całkiewicz dr hab. nauk prawnych, profesor Akademii Leona Koźmińskiego, Prorektor ds. Studiów Prawniczych tej uczelni. Przez lata pracowała jako prokurator. W ramach swoich obowiązków wielokrotnie kierowała oględzinami miejsca i zwłok. Obecnie jest radcą prawnym specjalizującym się w sprawach karnych. Jest autorką publikacji naukowych i popularnonaukowych. Uczy studentów, aplikantów i praktyków. Jest autorką scenariuszy gry edukacyjnej, która zostanie wykorzystana w trakcie warsztatów.

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Akademia Leona Koźmińskiego logo

    Akademia Leona Koźmińskiego logo

  • Powiększ zdjęcie Scena symulacji oględziny miejsca zbrodni

    Scena symulacji oględziny miejsca zbrodni

  • Powiększ zdjęcie Logo Trusense

    Logo Trusense